Tuesday, November 9, 2010

tertanya-tanya

sejenak tadi,secara tetiba aku berbicara mengenainya....terkeluar cerita slps aku mndpt tahu 1 of my fren nk bertunang...then,terkeluar lah story mengenai org yg kawen awal...ya,mybe bkn sume org yg kawen awal cmni...tp nie bkn story psal kawen awal...aku just terpikir bile dorg ckp "alaaa,ramai jea org yg wat menda tu"..lek2 suda..." makes me think knp senang jea org ckp besa jea menda tu...its just like wat menda tu mcm bkn 1 kesalahan...bukan aku ingin menjadi seorg yg skema atau pndai bab2 agama, but then aku rsa kt sklh pon bljr... mende tu adalah 1 of dosa2 besar....n y org bleyh ckp "belambak..kwn aku pon rmai cmtu..".."diam2 suda"...mcm membenarkan, xpon mengiakan jea dorg tros hanyut...aku rsa kalo xleyh hlg dorg pon at least nasihat la....jgn la mengiakan...itu da mcm bersubahat.... dan aku takot bile mati nt kne soal knpe xhlg dorg,knp biar dorg hanyut ngn dosa....dan aku xnk bersubahat....
da la...stop kt cni jea la....
tp satu jea aku nk ckp...before buat something yg akn menjahanamkan diri anda,plez pikir pasal  diri anda,cukup pasal anda dan mati...balasannye nt kt sna...ye,mmg kubur msig2..tp adalah satu t/jwb manusia utk saling mengingati...
mungkin sronok kt dunia..tp ingt dunia skjp jea...mati pasti...akhirat kekal...

p/s: entry ni xterniat nk tujukan kpd sesape...just saling mengingati dan utk mengingatkan diri sendri jgk... :) im not telling that i am perfect..just in process to improve myself...change for a better life...
same2 larh kite ye.....

No comments:

Post a Comment